Wednesday, November 2, 2011

SambaL BeLacan


Assalamualaikum..semalam saya memang sangat2 kempunan nak makan sambal belacan..last saya makan pun masa bulan puasa kalau tak silap..asalnya tak terfikir pun nak makan...tp bila bukak fb tiba-tiba nampak status abg samad yang dia tengah makan lemping dengan kuah ikan sardin..terus saya rasa macam nak makan roti mengali cicah dengan sambal belacan cili api..hehehe...tp semalam saya tak dapat menikmati seperti yang diingini kerana ayah saya lupa nak beli roti mengali..lepas tuh,duk asyik kempunan saya pun ambil cili api..dan letak bahan2 yang sepatutnya utk diblend..sepatutnya saya boleh je tumbuk..tp bila tanya mak mana batu lesung..mak cakap batu lesung hilang...aduyai..jadi terpaksa pakai pengisar...yang penting saya lupa nak masukkan belacan..saya terus blend je cili2 tuh tanpa memasukkan belacan..hehehe...nampak sangat laparnya..hehe..bila makan saya tak rasa apa2..tp saya tak mengalah..balik school tadi saya terus pergi rumah makdak untuk pinjam batu lesung...hehehe...bila dah siap tuh...baru rasa kepuasannya..sangat sedap..hilang kempunan...sampai menangis terketar2 bibir saya..hahaha...

2 comments:

Διɛи Ғʏℓα said...

bestnye..btl 2,ditumbuk lebih sedap berbanding diblend..

zieyhasyin.blogspot.com said...

peminat smbal belacan la nie..leh ke roti cecah smbal belacan??first time dgr nie..nti leh la pos g johor,nk try smbal belacan awak!hahaha..