Saturday, April 14, 2012

Pelakon Cilik dan Remaja Malaysia


Assalamualaikum..akhirnya entry ni berjaya juga dilaksanakan...3 hari 3 malam saya berperang nak meng-upload gambar2 dalam laptop utk masuk dlm blog...dah mcm nak buat album...hehehe...kalau suara sedap takpalah jugak kan???hehhee..oklah..haritu saya fokus pd pelakon cilik klasik versi hollywood but now saya nk highlight kan pada pelakon cilik malaysia cuma yang ini tak banyak gambar perbezaan antara dulu dan kini,tetapi sekadar mengingatkan kita kepada bakat2 luar biasa ini...ada antara mereka yang masih berlakon sehingga kini dan ada yang hilang ghaib dibawa angin..namun bakat dan kreativiti yang mereka pernah kerahkan suatu dulu masih menjadi pujaan hati...Seiring dgn perkembangan teknologi dan maklumat,kelahiran bakat2 baru juga tidak boleh dipandang enteng tetapi perlu digilap dengan sebaik mungkin...Pada saya,genre utk kanak2 agak mengecil..kanak2 kurang diberi peluang utk explore dr segala aspek..sepatutnya skop genre kanak2 perlu lebih besar dan perhatian terhadap bakat kanak2 seharusnya perlu diberi keutamaan kerana mereka merupakan bakal-bakal pelapis hero-heroin negara...pendedahan awal dapat membantu mereka berimaginasi dengan lebih luas dan pendedahan ini dapat mengajar kanak2 utk membezakan sesuatu perkara samada baik atau buruk..Ia juga boleh diaplikasikan di rumah..jujur saya katakan,kanak2 yang involve dalam dunia hiburan sgt beruntung kerana mereka ada pengalaman unik yang tiada pada orang lain..meskipun mereka kurang bercakap atau malu tetapi dalam dada ada taman loh..hehee..jangan kita sangkakan mereka yang pemalu atau kurang bercakap itu tidak pandai...sebenarnya mereka yang banyak berdiam sebenarnya banyak mengisi masa mereka dengan"observe" dan "listening"...cuma mungkin dr segi PR perlu diperbaiki..that's normal..setiap manusia ada kelebihan and kekurangan..yang penting,kita sebagai manusia jangan sesekali riak dengan apa yang kita ada..segalanya hanyalah pinjaman..baiklah,jom saya perkenalkan anda dengan bakat2 luar biasa ini..


BAT LATIF..saya akui bakat uncle bat memang luar biasa..Beliau sememangnya seorang legend kpd pelakon kanak2 kini..walaupun bertubuh kecil,itu bukan penghalang utk beliau tidak boleh menjulang trofi kemenangannya..Beliau terlibat dalam pelbagai filem..antaranya,NUJUM PAK BELALANG,BATU BELAH BATU BERTANGKUP,LELA MANJA dan Lain-Lain...

Wajah dibawah ini merupakan gambarnya sudah dewasa...


baby mardiana-dari filem noor asmara
Habibah Harun-dari filem batu belah batu bertangkup

Tony Castello-dari filem ANAKKU SAZALI

Wajahnya tatkala dewasa
wan hussain-dari filem mega mendong

abg kepada bell ngasri tetapi saya pun dah lupa namanya sebab beliau sudah lama tak berlakon..bawahnya kalau tak silap saya,ada sorang lagi perempuan kemudian baru diikuti abg bell..

BELL NGASRI

DARLING NGASRI

ANNE NGASRI


BEBEN-sepupu sepapat kpd bell..dulu selalu berlakon but now,beliau lebih selesa di belakang tabir...


HAIKAL-adik kepada abg beben...beliau juga jarang muncul di TV..utk makluman semua,beliau pernah berlakon bnyk drama..antaranya "DIARI RAMADHAN RAFIQUE"


SHAHRIL-kami suka panggil dia TENGGARO..haha,,beliau berlakon dlm "DIARI RAMADHAN RAFIQUE"..dalam cerekarama ILHAM SUCI pun dia ada..haha..


ABG IZWAN MOKHTAR-dulu masa kecil2,dia selalu lah berlakon...beliau pun sepupu sepapat abg bell..now beliau lebih selesa bergerak di belakang tabir..adiknya juga pelakon tp saya xjumpa gambar da..hehe...adiknya yg berlakon dlm tragedi oktober kalau tak silap..yang budak tuh..
ABG BENJY
KAK ELZA-adik kepada abg benjy...beliau pernah berlakon filem "TALENTIME" dan drama2 tv sejak kecil


ADIK kpd kak Elza..saya lupa namanya..hehe
SHARIFAH AMANI
SHARIFAH ALESYA-MUALLAF
SHARIFAH ARYANA-MUKHSIN

SYAFIE NASWIP

FINIE DON
  
FIMIE DON

ABG kpd MAISARAH..


MAISARAH

adik kpd maisarah

Adik kpd maisarah
Adik kpd Maisarah-Dhania
ADDY ASHRAF
ADRUCE
NOR ZAM-ZAM


MOHD NASIR
FATIN AFIFAH



ERIN MALEK

FIEQA MALEK

QIELA MALEK

ELFIRA LOY

ESLIZA LOY



IZREEN LOY

ABG kpd SARAH SHAMIRA

Mesti anda kenal gadis ini..Beliau bernama SARAH SHAMIRA berumur 20 thn sudah berkahwin dan mempunyai seorang cahaya mata..Beliau pernah berlakon drama" SEUTUH KUDRAT TALIAN KASIH"..Wataknya menjai cacat..beliau sgt berbakat namun sekarang lebih kearah belakang tabir..Gooluck kwn!

SYAZWAN NAIM-kami pannggil beliau,"DIK WAN"..dia sepupu saya yang ajak saya pergi casting mukhsin..Beliau pernah berlakon filem MUKHSIN,ANAK HALAL dan pelbagai telemovie lain..



Siapa yang tidak mengenali adik kecil ni..saya pun dah lama tak jumpa dia..AMIRA NASUHA!..Watak ayu hidup di genggamannya


 Amirul
ZIZIE EZZETE-Saya paling suka lakonan nya bersama Mak AZEAN IRAWATY.."ESAH"
SHAHEIZY SAM-Pelakon lelaki yang sgt saya respect dgn motivasinya...very versatil..saya start mengenalinnya bila tgok "PAIE"
iZARA AISYAH-Mula berjinak2 di pentas teater..sebelum join DEWI REMAJA

LIYANA JASMAY

DIANA DANIELLE

SARA ALI
NELLYDIA

CUT MUTIA


MIERA LIYANA

FATIN NASUHA

PUTERI ALIYA

AMYLIA

AMY SURAYA


Asyiela Putri Azhar-UPIN IPIN


ERYYNE ERYYNA

EYKA FARHANA

FARHANA QISMINA

DIYANA AMIRA

Farisya Fatin

PELAKON GENG BAS SEKOLAH

FIFIE NATASYA

NINA CARYNN

PELAKON GENG BAS SEKOLAH

Siti Asmira Zulaikha

MIA SARA


PUTERI BALQISH

AFIQ

PELAKON "AKU MAHU TERBANG"

ARIL

ERIC FUZI

NIK FARIZ-CILI PADI


TAM

MELISSA SAILA

AERIL ZAFRIL

Wan Noor Aizat

AIZAT HASSAN

ALIFF JEFRY

PELAKON GENG BAS SEKOLAH

PELAKON GENG BAS SEKOLAH



PELAKON DIARI RAMADHAN RAFIQUE


PELAKON DIARI RAMADHAN RAFIQUE

DANIEL EL-ARASH

NABIL ZULIKIFLI

MAHESH

KAHOE

A,DEKZ

HANIS

BOY IMAN

BUZEN

CICO

FADZRIN DANIEL

fazli daniel ali

HAZIQ

heidzriq haikal

MELKIN

ILYAS SUHAIMI

Mohd Afiq Izzuddin


Nabila Huda

Zaidy

Naim daniel

juzzthink


setiap tahun Malaysia banyak melahirkan pelapis2 baru...moga kuantiti ini bakal meningkatkan kualiti:D



16 comments:

Anonymous said...

salam...
wahh abang.. cayalahh..
saya suka tengok drama melayu..
hampir terlupa akan pelakon-pelakon remaja yang dulu-dulu.. ada yang diantara mereka dah lama tak muncul dikaca tv. seronok tengok gambar-gambar yang abang syafie upload..
taniah kepada abang syafie. abang adalah seorang artis yang mempuyai identiti sendiri. hasil karya lakonan abang pun sangat menajubkan. taniah abang syafie. semoga anda berjaya dalam bidang yang anda ceburi..

mashi said...

x mention pon 2 org adik ni berlakon dalam lagenda budak setan;
-asyiqeen rozlan ;http://www.facebook.com/profile.php?id=100000222367590&ref=ffl
-syaiqirul : http://www.facebook.com/syaiqirulameer.mohdrozlan?ref=ffl

Syira rawks!! said...

thankss for info shafie.. teringat balik pelakon masa kecik2 dulu suka tgk dorg ni. :D

NurAfizahMazlan said...

Hamboiiii kawan2 semua ni haha. Oh rindu Buzen

YouSOF said...

Antara drama yang aku rindu nak tengok drama TV2 dulu ada pekin, abu (izwan mokhtar, Beben (kalau tak silap). Tak ingat apa tajuk drama tu..


Baru tau ramai jugak sepupu sepapat bell jadi pelakon kan..

Nina Caryn said...

whoaa. saya pun ada. terima kasih sbb still ingat saya :)

kai said...

Reading this post remind me of some good old time, when most of these damn talented kids used to motivate me to be very good in life at very young age.

I was wondered how these kids' parent made them growing up famous, like Ngasri's and Loy's families.

However all of you should give us a very good example to be followed by millions of young viewers out there. That's your responsibilities to motivate 'em like what you did to me heh.

p/s: Admin, I love your acting in Talentime and I cried like a river watching the final scene (Hafiz and his dying mom)

syah said...

salam.
sarah shamira was a schoolmate of mine.
tak sangkanya dia dah kahwin and dah ada baby dah pun.
i'm happy for her. :)

Anonymous said...

Ada sesiape yg tau sape pelakon drama wataknya seorang remaja perempuan membesar dgn adik dgn ibu tiri, kene jual kuih. rase cam sekitar tahun 1995-1997. Putih cantik tp tak ingatlah tajuk drama tu.

Anonymous said...

wahhh , siti asmiera zulaikha pun ada , dia tuh kawan sye punye adik . kenal tak kakaknye siti asmiedar husna

qree said...

Halo boss thanks atas perkongsian..tapi masih tertanya2 pelakon cilik yg membawa watak bernama seri didalam filem FENOMENA 1990

Anonymous said...

How about upload pics plakon yg masih kanak2 sahaja? Yg dh remaja dlm blog berasingan dan yg dewasa dlm blog lain pula??

im 8646 said...

Yg abg izwan mokhtar tu nama adik dia izni fatin.. yg kecik2 berlakon tragedi october n byk lagi dia brlakon drama.. dulu masa kecik2 mnt dia brlakon sbb bangga satu sekolah dulu hihi search fb atau google ada gmbr dia skrg dh kawen da

ojil said...

Hanis tu kalau x silap adik beradik dia pon banyak berlakon...cuma aku xtaw nama..

Anonymous said...

kenapa takde data psal fadzrin daniel ek ? last thun 2012 je . time dia blakon waris n then dah takde

Anonymous said...

Pg ni tengok DILEMA WANITA. Ada sarah shamira berlakon. Lama x tgk dia. X sangka dah kawen. Mesti umur dia dah 26 thn skrg kan.