Wednesday, September 14, 2011

Majalah GLAM-10 PELAKON TERBAIK

Assalamualaikum semua...kepada sesiapa yang belum mendapatkan Majalah Glam yang the latest...ayuh dapatkan ye...saya sangat bersyukur sebab tercalon dalam kategori ini dan dapat bersama-sama dengan mereka yang lain.."Ia suatu penghargaan yang terbesar buat saya"..kata KaK Fauziah Gous,"Majalah GLAM antara majalah yang berkualiti dan  mempunyai high-market"...Alhamdulillah...

Semasa nak buat photoshoot utk Majalah Glam ni..saya naik motor je...bawak pawie sekali...kebetulan masa tuh,diorg ckp jangan bawak baju dan make-up maka kerja lagi senang la..tp masa on the way nak g tuh,kami tersesat pulak...berpusing-pusing jugak la...dengan hujannya...basah sikit baju kitorang..hehehe....Kawasan photoshoot ni dekat Pelangi Damansara...saya sangkakan kat area PJ..rupanya tak..lepas tuh,patah balik pergi kat Kota Damansara tp terlajak pulak....patah balik,dah nampak dah Pelangi Damansara so masuk kiri..tp rupanya salah jalan daaa..so patah balik dan terus lagi dan baru nampak..padahal tempat kami duk pusing2 jugak
:)

cermin helmet pawie sampai tertanggal sebab angin sewaktu hujan kuat sangat..hehehe

sewaktu saya sampai,saya disambut oleh seorang Wartawan...lepas tuh dia cakap"tempat photoshoot kat atas"..so kami pun naik la kat atas...bila masuk je pintu tuh,nampak kak fauziah gous tengah berposing...dan abg khir rahman tengah baring2 sementara menunggu gilirannya...

Setiap artis akan diberi sesuatu utk menepati konsep dalam Majalah GLAM kali ni...contohnya saya perlu bergambar dengan anak patung perempuan....abg khir rahman dengan bunga,Abg zizan dengan make up jokernya...

Antara artis yang terlibat ialah FIZZ FAIRUZ,VANIDA IMRAN,FAUZIAH GOUS,FAZURA,SAYA,KHIR RAHMAN,ZIZAN RAJA LAWAK,MAYA KARIN,ELFIRA LOY& ZAHIRIL ADZIM...diorang kata"tujuan pemilihan artis2 ini bukan terletak pada anugerah yang mereka miliki tetapi kepada kemampuan mereka membuat penonton terkesan dengan lakonan mereka"...saya sangat bersyukur sebab saya tercalon separuh daripadanya..Alhamdulillah..
sewaktu tiba waktu saya,mereka suruh saya memakai baju kemeja hitam ala-ala pekodot sikit dan digabungkan dengan seluar jeans hitam..tetapi sebab seluar jeans yang diberi terlalu besar dengan saya jadi diorang suruh saya pakai seluar jeans saya sahaja...bila bersedia utk bergambar,photografer seakan tidak menggemari jikalau saya memakai seluar jeans tersebut kerana di usia saya yang terlalu muda saya akan kelihatan kecil berbanding yang lain..jadi dia minta kebenaran saya utk memakai kemeja dan boxer sahaja..pawie tak bagi tp atas dasar kerja saya buat jugak..saya buat pun utk menolong keluarga...saya tak kisah asalkan tidak melebihi had..itu sudah mencukupi..diorang suruh saya duduk bersila dan saya cakap..."ooh sorry bro,saya boleh duduk bersila atau apa2 sahaja tp risau nampak bird2 kang..sebab boxer saya terlalu singkat..."..hehehee...diorang hanya ketawa sahaja..jadi diorang menukar pose drpd bersila kepada baring dan diletakkan anak patung tersebut di hadapan dada saya....tujuan anak patung tuh utk memperlihatkan zaman peralihan iaitu jika digambarkan saya sewaktu dari kanak2 yang sedang berlakon mukhsin kini meniti ke fasa yang seterusnya..Ia suatu perkaitan dalam hidup yang terlalu singkat dan penuh dengan emosi remaja...


Alhamdulillah,segalanya berjalan dengan lancar,Pada mulanya saya agak gubra dan berfikir banyak kali..betul ke saya boleh buat ni..tp saya juz try the best jela..kalau ok Alhamdulillah..kalau tak cuba lagi...lepas tuh,salah seorang drpd mereka melihat gambar2 yang telah diambil..mereka begitu menyukainya..saya pun tak tahu apa yang mereka suka...kata mereka"saya suka mata awak,mata awak menerangkan yang awak tahu banyak perkara"..hehe saya pun tak tahu pasal mata saya ni...mungkin saya tak dapat menilai diri saya macam mana..tp setiap pujian yang saya terima tuh,saya hanya mampu bersyukur dan tidak terlalu memikirkan pasalnya....saya tak nak jadi riak...saya sangat takut kalau jadi org yang riak,takkabur,sombong dan sebagainya..saya hanya nak melakukan yang terbaik..sebab saya percaya sesuatu yang baik akan dibalas dengan baik..ini semua ujian Allah terhadap saya,tanpa anugerah Allah ini,tidak mungkin saya akan berada dimana saya berada sekarang....saya sedar kemana saya pergi sekarang saya membawa 4 nama iaitu Agama saya,ibu bapa saya,nama yasmin dan nama saya..jadi saya berharap segala-galanya yang dicatur baik2 belaka...Amin...
bila dah selesai tuh,hujan makin lebat dan masa tuh dah pukul 6.30pm..dah dekat waktu berbuka ni..saya pun segera menukar baju dan salam semua org dan terus pulang...balik memang basah lencun la..haha...sampai2 je terus azan..hehee..

tak lama kemudian,Majalah ini keluar..saya sangat sukakan kualiti gambarnya...penuh berseni...setiap gambar ada maksud yang tersendiri mengikut interpretasi anda sendiri...















maaflah kalau tak berapa jelas,sebab pakai hp je tangkap kat MG..baiklah sampai disini dulu yer...Assalamualaikum

2 comments:

missbby said...

nice pictures..macam kena beli je majalah ni..hehe

Syafie Naswip said...

missbby-tq awk...:))