Saturday, September 3, 2011

Raya 2011





Assalamualaikum semua..
Rasanya masih belum terlambat sekiranya saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin kepada semua....
baru-baru ni ada yang bertanya pada saya...dah deactivate blog ker???..saya kata takdalah..still on cuma jarang on9...ni antara gambar2 raya saya bersama family dan kwn2...


Ni rendang buatan sendiri...ini pertama kali saya buat rendang..selalunya saya paling takut kalau nak masak rendang di hari raya...Kebetulan masa ni mak saya kurang sihat jadi segala tugas mengemas,memasak dan membersih di galas oleh saya....Ayah bekerja sementara pawie balik kg...jadi tinggallah saya sorang2 di rumah...nasib baik ada ali....dapt la jugak tempat berborak walaupun kerjanya 24-7 dengan Laptop...sabor jela...hahahaha....


Masa mula-mula nak bikin rendang ni,saya tanya mak bahan2 yang perlu diblend...dan mak bgtau bahan2 yang perlu diblend..tapi masa tu pulak mak duduk kat ruang tamu dan saya di dapur jadi tak dapat dengar arahan dengan baik....mak suruh saya blend bawang sikit je tp saya ter'blend banyak2 pulak..aduyai...haha...pastu bab santan pulak...saya perah2 tp airnya macam tak nak keluar...saya dah tahu nak buat macam mana...saya blend je terus...hahaha..senang cerita..tp yang susah punya cerita time nak masukkan dalam kuali...saya dengar mak cakap masukkan bekas perahan tu dalam kuali..padahal masukkan santan yang sudah diperah la sebenarnya..tetiba pulak blur..hahahaa...nasib baik la jadi jugak rendangnya....tak sampai hari raya ke-3 dah habis...hehee..Alhamdulillah...tetapi memang respect la dengan kaum wanita yang masak2 ni..dah la kena sabar..macam saya ni bab2 masak ni takdalah pandai tapi boleh la....cuma kesabaran bab masak tu perlu dipelihara lagi...hahahaa..

GAMBAR DI SEKITAR TANAH PERKUBURAN DANAU KOTA

kubur arwah nenek saya

kubur arwah atuk




kubur arwah nenek



kubur arwah atok

GAMBAR SEKITAR RUMAH ATOK ROZA









Pewitt..awek cun mana pulak ni??hahaha



bersama ibu ros

GAMBAR SEKITA RUMAH MAKTEH & MAKDAK

Makngah,Maklang,Makdak dan Makteh

Me and Hajar

Me and Ashraff

Aksi SuperHero Raya

HAHAHA....paklang dah penat sudee...hahha

Makdak dengan tarian salsa buatan sendiri..go go go...alamak...makdak cepat bersiap..nak g raya ni..hehehee...

Group Lelaki pulak la..

Me and Farah

Maklang and hajar




Bahim dan makdak

Cikla pi la siap..tinggai baru tau..hahaha
Me and Farah

GAMBAR SEKITAR RUMAH AZEERA KAMIR



Gambar2 ni diambil dekat rumah iera...dalam pukul 5 macam tu....nak dijadikan cerita masa saya mula sampai kat umah iera..nampak la si rafiq ni macam dah ngantuk sebab menunggu saya...alahai..hehehe...lupa nak kenalkan..rafiq ni salah seorang Pemain Gamelan dalam Teater Gelanggang Tok Wali...still contact sampai sekarang..saya ni macam biasa la..bila dah jumpa dengan keluarga iera..memang riuh la jadinya..hahahaa......kakak dan makcik ni pun ada...saya tak pasti mereka jiran iera atau saudara iera...tengah2 berlawak tuh..makcik tu perasan yang saya pelakon....jadi dia cakap "Eh,ni bukan yang pelakon tu ker???"...masa tu saya terus senyum kambing sebab malu pulak....tapi layankan je....pastu anaknya pandang saya.."Mana pelakon mak??"..dia memandang sekeliling...pastu makcik tu tunjuk pada saya...anaknya memandang ke arah saya...(macam pelik)hahaa...makcik ni cakap lagi..."awak berlakon cerita apa yang panjat2 tuh?..saya cakap "MUKHSIN"..pastu dia cakap "yang jual kerepek tuh??"..saya jawab "ILHAM SUCI"..."yang menangis2 kena pukul dengan Raja Azura tuh??"..saya jawab Takbir Suci 2...Selepas tuh anaknya cakap"ooh pelakon ke ni?...alamak malu pulak...maaf la dik...akk tak kenal sangat pelakon2 ni sebab akk jarang tengok tv...mak je tengok tv..tu yang mak je yang kenal...saya kata"takpe"..pastu tambahnya lagi"akk cuma kenal dengan pelakon2 filem je...Lepas tu akk ogy(akk iera)menyampuk..katanya memang dia ada berlakon filem pun..yang Mukhsin tuh...akk tadi tergelak sorang2 sebab malu...saya pun tergelak melihat telatahnya...haha..pastu dia cakap"Alamak,malu aku...sorry ye dik...akk cuma kenal pelakon2 yang pernah menang anugerah je"....pastu kak ogy menyampuk lagi.."Ya Allah,dia memang pernah menang pun la"...hahaha..akk tadi bertambah malu dan hanya tergelak..saya pun tergelak2...tapi best la akk ni sebab kelakar...jadi takdalah boring sangat suasana petang tuh...hehehe..






GAMBAR SEKITAR RUMAH DAYAH(FORM 6)


GAMBAR SEKITAR RUMAH WINDI(FORM 6)

Mat Romeo-Saudi..hahahaa


Menu utama-Bakso..idris makan sampai merah mata2...hahaha


maman,me,idirs,saudi dan windi

Maman bersama wak kertu..hehehe

Selamat Hari Raya ..^_^
Sesudah beraya,maka poket pun penuh la..hehehe..faham2 la maknanya ye..hahaa..jadi tak sah kalau tak pergi tengok wayang ke apa...haha...Kebetulan,Alim dan Ayol dekat Wangsawalk tengah nak beli tiket utk filem Final Destination 5...jadi alang2 saya suruh dia belikan saya sekali..nanti saya bayar balik....tepat pukul 12 malam kami tiba di WgsaWalk!...sekali tengah2 berjalan tuh utk menuju ke penggung wayang..kepala alim pulak berdarah dek terlanggar pintu masuk..so kitorang pergi cari tisu..tp tisu semua habis..so nak tak nak ayol pergi minta tisu dekat kaunter tempat beli popcorn...lepas habis movie tuh..kitorang singgah ke klinik sebab darahnya tak henti2...

Sabar ye Alim...




sewaktu diperiksa...


Raya Kedua-GAMBAR SEKITAR KAROAKE DANAU KOTA

Mira kuasa dua..hehee..sebab dua2 nama mira...


Ayol dan Sandra


Iera


Hari Raya ke-4


Kak awin datang rumah saya...


Hari Raya ke-5-GAMBAR SEKITARRUMAH MAKCIK

Single photo!





Mat romeo

Lonely!


macam yuna



saya paling suka gambar ni..dah macam wallpaper:))

Kelahiran baru..ni 1st time saya jumpa dengan anak maksu sebab sebelum ni maksu di overseas

Alahai..maklang pun nak gak..hahaa..


Pawie


Pakcik Gadget!..hahaa

paksu malik,me and maksu..saya sengaja jengketkan kaki..hahaha..sabar ye maksu..hehee..nampak abg2 skit..hehee

Me and Pawie


Me and Makdak!


Me and Makteh!


SUper Junior + RosweLL


Me and Makcik!

GAMBAR SEKITAR RUMAH MIMIE

MAMA.

MIMIE..


Baiklah,sampai disini dahulu..kalau ada saya akan update..selamat hari raya kepada anda semua..semoga raya anda semua meriah hendaknya...^_^





4 comments:

maz azura said...

selamat hari raya :)

Anonymous said...

hehe nice blog...

amy syifa said...

selamat ari raya-maaf zahir dan batin c: nak duit raya? hehe..

pndainye masak rendang!
farah tu siapa? cantik la diaa..!

NurAfizahMazlan said...

p.e.. yang lelaki baju putih gambar kelima terakhir tu, lelaki yang sama dalam video Taubat Seorang Hamba tu kan?