Thursday, March 8, 2012

Sikap polis sekarang:))



Assalamualaikum semua...pertama sekali saya rasa seronok sangat sebab projek pop sudah selesai shooting..walaupun mcm2 cabaran dan dugaan,akhirnya selesai jugak..moga2 hasilnya memuaskan..amin2...

Baiklahh..selepas wrap shooting,saya rehat jela kat umah..yelaa kalau tak mesty kat location je kan?..ade masa..baik kita manfaatkannya berehat di rumah brsama2 keluarga..sedang asyik2 berehat di atas katil sambil on9..mak suruh saya pergi ambil adik saudara yang brsekolah agama di area Padang Balang..saya pun tanpa bnyak soal,terus prgi ambil..lepas ambil fatin,saya singgah ke gerai yang menjual pisang goreng..tujuan asal nak cari cakoi..tiba2 kempunan...tp cakoi takda..jadi saya beli jela keropok lekor dan pisang goreng..lepas beli terus balik..ondeway balik tuh,tiba2 ada roblock...saya relax jela..masa tu memang pakai helmet..dan polis tu buat roblock kat jln kg...dia tahan saya..saya pon berhenti....terdapat 3 orang polis yang saya perasan yang mana 2 daripadanya muda dan seorang tua...polis tua tu di sebelah kanan motor saya manakala yang lain di sebelah kiri...si polis tua tu berkata"Aku tak nak cakap banyak,aku nak kau keluarkan lesen,rotex dan i.c?"(tanya dengan muka yang bengis dan sombong)..saya pun terus bukak helmet dan berkata sambil ikut balik gaya tangan yang dia buat tadi"Saya tak da lesen,rotex mati dan saya ada i.c"(jwb saya sambil senyum kerana dah masak sangat2 dengan sikap polis sekarang)..

dia pun terus kata "Macam mana ni,bawak motor tapi takda lesen rotex mati"..kemudian dia berkata lagi"itu apa?!!"
saya menjawab"Ini Pisang Goreng"..
2 polis lagi terus mencelah..."kau yang berlakon mukhsin kan??yang terbaru yang songlap tu kan??"
saya diamkan sahaja..
dia terus mendesak dan akhirnya saya hanya mengangguk...
kemudian dia kata"saman2,dia ni banyak duit"..saya senyumkan aja..
then,
salah seorang polis muda tu mencampakkan rokok yang dihisapnya di kaki saya sambil berkata"ooh ni la pelakon tu"??..pd mulanya saya tidak nampak dia mencampakkan rokok tersebut namun setelah beberapa saat,kaki saya terasa panas..apabila dilihat..kaki saya sudah melecur..polis itu terus masuk dalam trak polis..
dalam hati saya hanya sabar jela..nak marah takut nanti jadi lain pulak..lepas tu dia kata"aku saman eh?"..saya katakan pada mereka"saman jela abg,abg saman saya bayar"..
dan dia kata "ok aku saman kau"..tp dia tidak memberi kertas sebagai bukti disaman..saya tahu salah saya tidak ada lesen namun utk hidup,kdg2 kita perlu ada budi bahasa...tak perlu mencampakkan rokok ke kaki org atas alasan org tersebut tidak disukai..hehehe..


baiklah...utk makluman semua,projek pop sudah mula bersiaran di 8TV setiap ahad 10.30pm sejak 4march yang lalu..jangan lupa menontonnya..:)






5 comments:

hamzah ian said...

aku tgk poster ni cun lain macam, harap cerita dia best..

jgn hampakan aku

nadyatul said...

murah rezeki syfie naswip. dpt bnyk tawaran blakon.sbr je la

ceritagadismuarahati said...

betul2 ckp abg . polis skrg . if perempuan bwk kreta tk ada lesan or apa kn . siap kata tk apa lh . saya lpas kn awk but boleh bg no fon. smbil trsenyum bajet macho lahh konon . bila tk bg dok ugut2 byr saman . semua bahasa trkeluar . huhhhh . saba jelaaahh .

notetonurnatrah said...

p0lis mg cmt0, da byk mkan rasuah..nseb baek de x mitak rsuah. haishh. btw, all da best nswip, xpcially ut0k cita tbaru ny..

Anonymous said...

Tak semua polis amik rasuh. kalau tahu polis amik rasuh, buat aduan kay? ade setengah polis jeh yang sikap macam tu. saye cakap mengikut pengalaman :)