Thursday, March 1, 2012

Kenderaan Serupa Haiwan..Iras2 laaa ^_^

Assalamualaikum..hari ni saya nak buat sedikit persamaan antara kenderaan yang sering kita lihat diluar sana dengan haiwan..jalinan dan olhan motif antara flora dan fauna digabungkan dan diinovasikan mengikut peredaran zaman,..itulah ayat yang saya masih ingat...kata2 manis cikgu aini rahman saya selaku cikgu seni visual..masih terngiang-ngiang lagi di telinga saya..walaupun dia garang tp apa yg diajar mmg ingt..hhehe..oklah..let's check it out:)

mungkin apa yang anda lihat tidak sama seperti yang saya bayangkan..ini cuma pemerhatian saya sebagai individu...mungkin persamaan itu saya lihat dr segi mata,bentuk,sifat atau naluri hati saya sendiri..jom lihat..

kita start dengan ANAKONDA..






ikan patin..haaa..lepas ni kalau mak atau kakak masak ikan patin..jangan tak makan pulak yer..hehee



katak sebagai contoh..hehee





lipas.




buaya



rusa



badak sumbu



kura-kura..



singa..



ular tedung selar



leopard


ulat



burung layang2



tikus



panda



jerung



katak pisang



jaguar



wah2..sedap kau posing eh??mentang2 sudah ada kenderaan serupamu..hehee..ini babi..hehee



swan



pepatung



ulat mulong



paus




kala jengking



kumbang



todak



anjing



siput babi



ketam


sotong kurita




mentadak




belalang




1 comment:

Norhuda Binti Md.Saidak said...

Awk neh kreatiff la.. Rajen betol kan membanding²kan nya.. ☺ƗƗυƗƗυ☺ƗƗυƗƗυ☺ tahniah !sbb smua sy tgk ade juge pesamaannya.. ┏̲T┓┏̲E┓┏̲R┓┏̲B┓┏̲A̶̲̅┓┏̲i̶̲̅┓┏̲K┓..! Sy tgk swan tuh.. Btoi ke ade fligh berupe cmtuh ??.. Hΐk²♧..hΐk²♧..hΐk²♧