Friday, December 23, 2011

Promosi "Kerja Kotor,Sapu Bersih" di Kelebang,Melaka...



Assalamualaikum kalian..anda bagaimana..??adakah anda semua sihat??..saya sudah lama tidak meng'update blog..lately ni pun saya hanya update gambar2 sahaja tanpa tulisan yang berjele-jele..hehee..but hari ini saya mempunyai masa yang panjang untuk menulis..hehee..baiklah..baru-baru ini selepas selesai STPM..saya terlibat dengan Program Karnival Gegaria Harian Metro di Pantai Kelebang,Melaka untuk mempromosikan filem SONGLAP di sana bersama-sama Abg saya dan kakak saya..siapa tahu???hehee..mestilah abg shaheizy sam dan kak sara ali..selain dibantu oleh beberapa orang Grandbrilliance..mereka sangat baik dengan saya dan hubungan kami sangat akrab macam adik beradik...kerjasama tu mudah dibentuk dan yang paling penting "sekepala"..hehee..baiklah ayuh saya pekenalkan mereka yang saya maksudkan.hehee


ini saya..hehehee..

Ini abg Hadi..dia seorang yang rajin,tak reti putus asa dan sentiasa menjaga kami semua dengan baik..thx Bro..^_^....

Ni Abg Syafiq dan Kak Nad..diorang ni pun memang sporting giler..hehee...kak nad ni mukanya ala-ala kak LISA SURIHANI...hehee..

ni saya panggil Abg Johnny Depp..

mereka sangat bertungkus-lumus..

Abg Zahiril Adzim,dan Kak Shera yang sedang melatah..hehehe

bersama-sama kumpulan FORTEEN..


Sampai je disana..saya kena shuffle pulak..sebab nak bagi hadiah pada penonton yang boleh shuffle..saya dahlah tak pandai shuffle..but saya buat jela..bantai je...hehehee..sampai lidah pun terkeluar..wakakaka..

taraaa..saya cover malu sebab tak pandai shuffle..wakenabeb..but orang melaka memang sporting..:))


Abg sam..


ramai sangat2..memang mengejutkan saya...hehe

yeah..inilah pemenang shuffle yang berjaya beat saya..cool:))


Kini giliran Abg Zahiril dan Kak Shera Ayoub pulak mempromosikan filem Sesuatu yang tertinggal..jangan lupa tengok lepas ni k kat pawagam...

masa untuk signature..hehe





perghhh memang geram tengok budak yang saya pegang tuh..sangat comel..hahaa..nasib baik saya tak kahwin lagi..wakakaka


masa untuk gerak kasi serbu pawagam...hahaa..

model2:)hehee




Alhamdulillah..respon terhadap filem songlap ada yang positif dan ada yang negatif but overall positif lebih banyak..Alhamdulillah...saya akur dengan pandangan masyarakat..but apa yang boleh saya katakan songlap menyajikan paparan kehidupan secara realiti dan setiap babak yang diwujudkan bukan kosong tetapi mempunyai sebab dan akibat..penonton agak tersiksa utk berfikir dan secara tidak langsung penonton perlu bermain teka-teki untuk mengetahui what happen..Next!..Next!..itulah kelainan songlap..mungkin permainan sebegini masih baru dalam industri perfileman kita..To me,setiap scene dalam songlap sangat indah dan membawa interpretasi yang luas dalam skop yang besar..dan bagi saya wajar jikalau penonton Malaysia didedahkan dengan keadaan sebegini..sedikit sebanyak kita dapat menguji tahap pemikiran kita..Songlap bukan hanya bersandarkan pada luaran semata-mata but menyentuh tahap emosi yang paling halus dalam diri manusia..Isu perdagangan manusia menjadi pengenalan utama buat filem ini dan diolah mengikut rencah yang sepatutnya..Songlap digarap dengan berat namun disampaikan dengan ringan kepada penonton dan ditambah dengan elemen humor dan bahasa tubuh tanpa perlu pelakon menyebutnya..ada yang bertanya pada saya kenapa ending filem SONGLAP begitu??..saya hanya katakan pada mereka...adakah anda tahu anda berkahwin dengan siapa??..siapa nama anak anda??..bagaimana cara anda hidup pada masa hadapan???(dalam keadaan tersenyum)..lalu mereka menggelengkan kepala..saya kata itulah jawapannya..Songlap tidak mempunyai penutup yang sempurna seperti kebanyakan filem namun dengan sedikit simbolik yang ditonjolkan pada akhir cerita..saya rasa penonton dapat menekanya..begitu juga dengan scene2 lain..To me,Perfect ending terlalu fantasi...walaubagaimanapun,saya sangat menghargai sokongan padu anda semua..tanpa anda semua maka tiadalah kami..thanks 4 ur support..walaupun Songlap hanya 18 thn ke atas but anda yang bawah 18 thn jangan sedih..anda boleh dptkan DVD nanti ok??..:))

selepas serbu pawagam.kami pergi minum ICE BLENDED KELAPA..memang terbaik:)





keesokannya....kami join pulak aktiviti yang disediakan..haha..memang penat..kena lari atas belon..hehee


saya lawan dengan kak sara ali..hehehee..

saya pun lupa kenapa saya gelak macam tuh..hehehe




pasangan suami isteri yang sporting dan romantik.piwitttt..:)





hahaa..habis berlari..saya terus pitam....sebab asalnya saya demam teruk..dah dekat 3 minggu...haha...memang takleh kata apa2..hehee..but memang happening..walaupun pitam tapi tangan tetap on twitter..wakakaka


terbaik:))   <3   hahhaa..dah jangkit dengan ayat abg sam..hehee..

dah macam adegan filem hindustan pulak..hehe

masa utk bergerk ke destinasi lain..



















thanks semua warga melaka kerana sporting..anda memang terbaik..see u guys next time k:)..seriously,saya pasti merindui wtk2 dalam filem Songlap..dan org2 yang bnyk membantu menjayakan filem ini..ini suatu kenangan yang sangat indah dlm diri saya...thz semua..Assalmualaikum..

5 comments:

Unknown said...

beslah org Kelebang! :))

amy syifa said...

jaga kesihatan.skrg musim org demam!

ceritagadismuarahati said...

best nye jadi artis kn . hehhehhe . nice day lahh abg kn ... . melaka tmpt adk dduk dlm knadang tuuu auuu :)

ceritagadismuarahati said...
This comment has been removed by the author.
Wenna 2490 said...

Penceritaan yg humble tp sgt menarik... :)