Thursday, March 10, 2011

Mereka Ada Aku dan Aku Ada Mereka


Me,Pawie and Mak
Ibu And Mak
Mak And Abg Fizz Faizruz
Me N Mak
Me AND Kak Awin
My Family
One FamiLy

Hai Assalamualaikum semua...inilah sedkit sebanyak gambar mak dengan ayah saya...:))..
sebenarnya banyak lagi tapi banyak yang tak berapa sesuai utk tatapan umum...sorry k..:))
MAK saya bernama NOORSIAH BT AHMAD (46) dan AYAH saya pulak NASWIP BIN ABU NAWAS(48)....
buat masa sekarang ni kesihatan mak dengan ayah bertambah baik..alhamdulillah walaupun sebelum ni ayah sering keluar masuk hospital akibat sakit kencing manis,darah tinggi dan buah pinggang bocor mengakibatkan badan ayah bengkak dan tak larat untuk berjalan...jadi ayah terpaksa dihantar ke hospital dan direhatkan di sana...begitu juga dengan mak,walaupun mak tidak masuk hospital tetapi mak juga mempunyai penyakit kencing manis dan asma yang teruk...Setakat ni segalanya baik2....Alhamdulillah..kesihatan mak dan ayah bertambah baik walaupun pada dasarnya saya tidak tahu apa sebenarnya yang mereka rasa....di dalam hati mereka...perasaan mereka....sanubari mereka...apa yang bermain di fikiran dan hati mereka ketika ini???...saya tidak terlalu ingin memikirkan di hadapan mereka...sebab ketika ini saya hanya ingin hiburkan mereka sahaja...


ibu bapa saya satu-satunya individu yang membuatkan saya bersemangat utk melalui hari-hari seterusnya dalam hidup ini....walaupun pelbagai tohmahan dan cacian saya terima dalam hidup ini namun saya masih mempunyai ibu bapa saya untuk mengadu dan mengharapkan kasih sayang...sementara nyawa masih dikandung badan,saya ingin memperhabis waktu itu dengan sebaik mungkin....saya bukan lah anak yang terbaik yang mereka ada dan saya juga tidak pernah merasa saya terbaik tetapi selagi saya hidup..saya akan menjaga mereka dengan sebaik mungkin...Sebagai manusia biasa,saya juga tidak terlepas daripada melakukan kesilapan..saya mengakui kadang-kadang saya juga banyak melukakan hati kedua ibu bapa saya yang saya sendiri tidak sedar....namun saya akan minta maaf balik.....


hahaha..tetapi saya ni kelakar sikit...setiap kali hari raya..saya akan malu2 utk minta maaf..saya pun tak tahu kenapa...setiap kali tiba hari raya saya akn tergelak bila saya minta maaf dengan mak dengan ayah...dari kecik lagi....saya pun tak tahu kenapa...memang kawan2 saya pun dah tahu perangai saya..saya akan ck kat mak dengan ayah..alaa mak kira halal la tu he??hhaha..mak akan ckp mengada2...mak dengan ayah memang dah kenal la perangai saya...yang pelik nya..bila hari lain saya takkan malu tuk minta maaf tapi bila tiba waktu raya je..perasaan tu mesti nak tergelak..haha..tak leh nak sedih langsung....rasanya tak pernah lagi la saya menitiskan air mata ketika minta maaf waktu raya kecuali hari2 biasa...huhu...tetapi walau macammanapun bukan bermaksud saya tidak sayangkan mereka..mereka begitu penting dalam hidup  saya...tidak pernah saya bayangkan hidup saya tanpa mereka....baiklah...selamat malam...:)))

3 comments:

ceritagadisnabilahsaharudin said...

hehehe . bila bace part 1 dan 2 . tersentap adk d buatnya . tibe2 je . menitiskn air mata :) bila baca . apa yg abg tulis xd . kesakitan yg di tanggung oleh mak ayah abg 2 . dapat adk bayangkn . tak dpt nk menolong . hanya berdoa . dpat adik berikan . semoga . kesakitan yg di tanggung oleh mak ayh abg . akan beransul pulih . amin

*adk ada petua TUK LAWAN penyakit mk ayh abg .

abg ambil air masak .
baca al-fatiha kemudian tiup dkt air tu . buat 3 kali mcm 2 . dgn niat sekali .
insyaallah dgn keizinan allah s.w.t sehatlah mk ayh abg .

*ia boleh buat pelbaga lg .
mcm tahun nie . abg nk amik exam kn . ha amal kn selalu
insyaallah dgn izinnya allah s.w.t

Syafie Naswip said...

terima kasih dikk atas petua tu.insyallah nnty abg try:))tq diikk:))

♥sugArplum♥ said...

sama! saya pun tak pandai minta maaf nangis2.. macam mana eh? huhu..

@LadyLovesque