Thursday, March 3, 2011

Kawan-kawan ku yang disayangi...

Hai assalamualaikum semua=_=......diharapkan saudara dan saudari yang berhimpun untuk membaca perutusan saya ini dapat sesuatu yang berguna dan manfaat..AMIN.....Kawan???...apa yang anda mengerti tentang kawan atau persahabatan???..saya tahu saudara dan saudari pasti akan memberi pelbagai jenis jawapan berdasarkan pengalaman yang pernah dilalui..mungkin ada di antara anda yang kata tanpa kawan juga kita boleh hidup...mungkin ada yang berkata tak guna kita mempunyai kawan...ada yang pernah ditipu oleh kawan..dihina oleh kawan...ditinggalkan oleh kawan...dipulau oleh kawan2..malahan mungkin dengan kawan juga kita berjaya...mungkin dengan kawan kita mampu tersenyum dan mungkin dengan kawan kita mampu untuk terus melangkah melihat dunia ini tatkala kita jatuh..bagi saya kawan boleh dikategorikan pelbagai jenis..hanya kita yang harus pandai memilih tetapi kadang2 seorang kawan yang baik dan ikhlas akan muncul tanpa dicari..ia bergantung kepada situasi...Ibu ros(mak angkat saya )pernah memberitahu saya kawan terbahagi kepada 3 golongan...iaitu kawan yang berjumpa kita ditepi jalan sahaja iaitu dengan cakap hai-hai camtu je....yang kedua kawan di depan pintu rumah sahaja...dan yang yang ketiga kawan yang boleh dibawa masuk ke dalam rumah.....kategori yang ketiga inilah yang paling baik...ini sekadar pemahaman sahaja dan kategori  ini susah untuk dicari...mungkin dalam 10 tu 1 je...tetapi apa yang penting keikhlasan,kejujuran dan semangat setia kawan perlu ada dalam diri setiap individu...bagi saya tali persahabatan yang betul2 baik ialah berilah apa2 pun ancaman tidak kisah la tornado ke,atau apa2..tali persahabatan ini akan terus kekal..perselisihan faham pasti akan wujud namun setiap individu perlu berfikir secara matang..kadang kala kita tak dapat mengawal perasaan kita..apa yang perlu dilakukan ialah jauhkan diri kita dr kawan kita itu buat sektika..bila mood dah ok..juz minta maaf dan bincang secara baik....saya sangat sayangkan kawan-kawan saya..saya tak tahu apa yang jadi pada saya kalau tidak mempunyai kawan2...bila ada kawan saya mendapat semangat baru untuk berjuang dalam setiap perkara yang saya lakukan..saya mengaku kadang2 saya agak down biasalah manusia..seteguh mana pun kadang2 akan terjatuh jgk namun kita kena bangkit dan teruskan apa yang perlu kita utamakan...itulah gunanya kawan2..sokongan itu amat penting..apabila kita memahami antara satu sama lain..kita dapat mengawal pergaduhan dan wujudkan keakraban dalam persahabatan.....baiklah..itu serba sikit mengenai pemahaman saya terhadap kawan2...ini gambar2 kawan2 saya...ada yang saya takde gambar..huhu..jadi..enjoy.:))


ALIM WIRA HADI KESUMA-18
  
AMALINA MANSOR-19

AZMANDI-19
ROZALIA SAIFUL AZAM-19
MOHD AZLEE-19
AZEERA KAMIR-18
HAZMIZA-19
ZAINUZEN-19
NADIAH-19
HALIMAH HALIM-20
NURIN NAZIFA(TENGAH)-19
AINUL MADIAH-20
AMIRUL FAIZAL-19
NAZMI HULU LANGAT-17
KATYAKYINI MUNIANDY-19
LAILATUL-20
ABG ROY-20
RAFIKA SAFA-19
ABG MAIL-20 LEBIH MCM TU...NOT SURE....HAHA
ZAINAL AFFANDY-19
MUZAYYANA-19
NADIA ZAFIRA-19
FATIMAH-19
HAJAR-19
IQHWANI-19
DODI-19
SYAZA WASYIFA-19
KAMARUZAMAN-19
MIRA-18

UMIE MAZHATUL MADIAH-19
SHAFATIN ZAILANI-19
SHARMELLA-19
EJA EHSAN-19
KAMAL-19
HARTINI-19
SANDRA-18
ANIS ARIS-19
IZWAN INERO
WASILAH-19
UMMU & NAZ-20
SYAKIRAN-19
NURASYRAF MOHAMMAD-19
NASRUL FAIZ-19
MOHD ASHRAF-19
MUNIRAH-19
SURIYANA-19
SHAHIMIE-19
SARA-19
MUPAHARA-18
NADIA NASUTION-19
NAZMI YUSOF-19
HAFIZAH KADIR-19
CELESTINA SEBASTIAN-19
HIDAYAH-19
HANISA-19
SUHAILA-19
IDRIS ABU BAKAR-19
SITI HAFASIAH-19
SAUDI SUDIRMAN-19
TUAN-19
MAHESH AND KAHOE-21 AND 19
ARINA-19
HAFIZAH-19
HAZRUL AZIZAN-17
ALWANI-19
HELFI SUSANTI-19
ADHA UJANG-19
RISUHAIZA-19
HAZIRAH-19
AISYAH-19
ILLY KHUMAIRA-19
HUSNA-19
Sebenarnya ramai lagi.tetapi kebanyakkan lost contact and ada yang sudah membawa diri mengikut haluan masing2..walau bagaimanapun, semoga mereka berjaya dalam hidup dan mendapat keberkatan dari-NYA..semoga persahabatan kita semua kekal abadi..kepada mereka yang mengenali diri saya..ingatlah daku dalam doamu..ceh..ceh....ceh..hahahaa.....
                                                            
kalau apa2 berlaku pon jangan lah melupakan kenangan dan persahabatan yang telah lama terjalin..kerana memori dan kenangan ini sahaja nilai dan hadiah yang paling berharga untuk... diingati..assalamualaikum..:)))

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Love u All:))...

13 comments:

-Ain-Dak In- said...

nak tye soklan yg mympng jauh dr kaitan n3 ni..ekekeke.
boleh x boleh nak tye gak.

pasai pa x buat shoutmix? kan senang pie punya fans nak borak or tye khabar kat situ..

buat la...buat la...hehehehe.
(ni bukan permintaan. ni paksaan ni. ^^,)

Zurry Ibrahim said...

yup.. sokong wif ur statement.. i also realy love my frenz.. dr zaman skola rendah smpai alam kerja skang ni.. mmg xleh lupe la sume membe2.. even dh lost contact , still memorized in my mind.. mcm2 gelagat membe2 kite kan.. ade yg prangai giler2.. ade yg malu2.. tp kalo ngam & masuk ngan kepale kite itu la la yg terbaik utk dibuat membe.. kalo setakat nak ambil kesempatan juz 4get it.. so, pengajaran nya kte mesti la pndai mencari membe yg btol2 boleh dibuat sahabat. yg btol2 memahami dan boleh difahami.. yeah!!!

mida midot said...

hee .:) kebanyakan pelajar smkgs .*hee , nama pun student smkgs kan . . hee .:)

EjaEhsan said...

thanks kawan:)
teman hingga hujung nyawa.. ^.^

Syafie Naswip said...

ain:hahaaa...nk buat tp xtw..hahaha...tp insyallah nnty sy akan soh spe2 ajarkan k:))))...



zurry:betul...sy sgt stuju..so mge2 kwn2 yang ade dgn kita btol2 boleh dijadikan kwn...huhu...tq:))....


mida:hahaha..sebenarnyer ramai lg tp xde gmbr and xtw nk cry kat mana,kalau ade sy akan msukkan..huhuhu..tq u 4 de commnt..


eja ehsan:huhu..it's okay frz...me 2:)^_^>>>>>>>>>>>>>

Syafie Naswip said...

ain: nak buat tp xtw lg..hahaa..t sy soh kwn ajarkan k...huhu....




zurry:hahaa..betul2..sokong ur stetment...



mida:tq u so much..sbnrnyer kat skolah lain pow ade cme xde gmbr..huhu..klo ade sy msokkan..



eja ehsan:me2^_^>>>>>>>>>>>>>>>>

Ibu said...

kawan jumpa kat jalan - siapa2 saja yg kita jumpa sepanjang hidup kita. Hubungan yg biasa2 saja.

kawan yg di bawa sampai ke pintu rumah - kawan yg rapat dgn kita, mungkin kawan sekolah dan lain2

kawan yg di bawa ke dlm rumah - sahabat yg kita bawa ke dlm kehidupan kita. sahabat yg berkongsi segala suka duka kita. sahabat yg sentiasa ada bila kita memerlukan dan kita juga ada utk dia. sahabat yg menjadi pemangkin bagi kita dan melengkapi antara satu sama lain. bila org lain menentang, dia yg akan mempertahankan kita. bila org lain memuji dia yg akan menyedarkan kita tentang kesilapan kita. bertuahlah siapa yg ada sahabat sebegini.

Syafie Naswip said...

ibu: yup..sy juga menghrpkan kwn sbgitu..dan sy hrp kwn bgini akan ttp ade...:))huhu

wafa said...

abg ajar adik nakk? buad shoutmix box. awww ~ esh. sal adek tade g :( huuuu ~

anne aris said...

huhuhuhu,, wahhh,, gambar anis tu ek, ngeee..

butterfly kawaii :) said...

waa~ salah eja name umie..
umie nazhatul madiha la ayie...
btw,, thnx alot! kite kawan kannn :))

Anonymous said...

kawan jek?! cikgu cikgu kesayangan x dek?

Syafie Naswip said...

umie:haha..tkpe janji lok:)))
anis:hahaa..
wafa:ok je kalao adik nk ajarkan:))
anony:cikgu episod akan dtg..hahaha