Friday, April 1, 2011

Asal Usul nama "AYIE".....

Hai Assalamualaikum semua...hari ni saya nak kongsikan dengan anda berkaitan dengan nama saya iaitu Ayie....nama ayie ni sudah menjadi separuh daripada hidup saya sekarang ni...sebenarnya masa saya kecik dulu orang memanggil saya P.E....dan bila dah start shoot mukhsin kebanyakan orang memanggil saya mukhsin...sekarang lebih kepada AYIE...saya tak tahu nama apa pulak selepas ni yang akan melekat pada saya...hihihi....baiklah nama ayie tu abg angkat saya yang bagi masa saya form 3....nama dia Aman...saya tak ingat Full Name dia..HAHAHA...saya panggil dia abg aman je...masa tu saya F3 dan dia dalam 19 mcm tu la....saya mengenali beliau daripada kawan baik saya iaitu Raif yang saya ceritakan dalam entry N70 yang lalu..raif ni pun adik angkat dia jugak...diorang kenal sebab satu sekolah iaitu di MaxweLL....pada mulanya saya tidak memikirkan nak jadi adik angkat dia sebab bagi saya semua tu hanya buang masa...suatu hari tu,saya lepak dengan kawan baik saya lagi seorang ni,namanya Azmandi kat rumah si raif....tetapi si raif takda pulak..hahhaa...so kitorang lepak je la rumah dia sambil tunggu si raif balik...beberapa minit kemudian,si raif balik rumah membonceng motor abg angkatnya....masa tu saya senyum je la kat abg angkat dia sebab tak kenal...lepas tu dia balik.....keesokkannya bila saya lepak rumah raif lagi,si raif cakap abg angkat dia nak jadikan saya adik angkat dia itupun kalau saya sudi...pada mulanya macam malas nak berangkat-angkat ni sebab lebih selesa kalau kawan biasa je...lepas tu si raif mesej abg angkat dia suruh kol balik no dia.....lepas tu dia terus bagi saya hp dia...nak tak nak kenalah cakap jugak...dalam tengah cakap2 tu,dia tanya "setuju ke tak jadi adik angkat dia"??..saya cakap "tak kisah tetapi saya ni agak pemalu"....so dia cakap "takpe.....siapa nama eh"?..saya cakap "syafie tp orang selalu panggil P.E atau mukhsin"....dia kata nama p.e xberapa sesuai untuk saya...dan dia akan cari nama yang sesuai yang dia nak panggil saya....so malamnya dia kol balik hp saya dan dia nak panggil nama ayie...saya ok je tetapi macam agak pelik la nama ayie tu dengan saya tetapi bila dah lama gunakan nama tu dah jadi biasa..sekarang nama p.e tu hanya keluarga dan kawan2 lama sahaja yang masih panggil..kalau kawan2 baru tu tak tahu siapa itu p.e....huhu...kadang2 menimbulkan kekeliruan di antara kawan2 saya...bila yang lama jumpa yang baru diorang tanya"mana p.e"??dan semua kata takda..bila sebut ayie baru diorang kenal..huhu...alahai..huhu....walau bagaimanapun,semenjak saya masuk F5 saya tak nampak lagi abg man...sehingga sekarang...kiranya lost contact..saya pun tak tahu dia buat apa sekarang..moga dia sihat sentiasa..:)

10 comments:

miszlalieto said...

tapi P.E lg comel..
tularh yg gelaran yg kteowg pnggil an..

Syafie Naswip said...

mis:huhu...haha..thanks..p.e pon p.e laa...hahahaha:)))

ceritagadisnabilahsaharudin said...

panggil muhammad syafie lagi bagus . ada mksud . dapat pahala pulak tu . hehehe :D

EMYNISA said...

mcm mna bleh terjebak dlm industri seni ni?

NurAfizahMazlan said...

apa2 pon bolehhhhhhhh kan hahahaa

Syafie Naswip said...

emynisa:huhuh....g audition:))
nur hafizah:hehehe

NurAfizahMazlan said...

ayie.... /p.e.../ mukhsin...... nama saye Nur Afizah..... :PP

Syafie Naswip said...

nur:hahahaha..

Mrs Ida said...

love P.E love muhsin n love ayie too..moga Pie maju jaya..

yuo all jom tgk blog akak http://on9shop2u.blogspot.com

N_A said...

ayie!
huhuhu.. nice name... :D