Sunday, August 14, 2011

Lawatan Koperasi Sabah dan Penang...

Assalamualaikum.beberapa bulan lepas koperasi sekolah kami telah dilawat oleh beberapa sekolah daripada negeri sabah dan penang...jadi terdapat pelbagai acara dan aktiviti yang dijalankan sepanjang program ini berlangsung....Puan Inche Marinah selaku jawatan tertinggi dalam Koperasi Sekolah minta saya jadi pengantin lelaki ....Alamak..saya kena jadi pengantin cikgu???saya takda pengalaman macam mana nak jadi pengantin??...
Cikgu cakap...takpe,awak cuma duduk je atas pelamin tuh...memandangkan tugasnya ringan je jadi takdalah susah sangat..yang bergandingan dengan saya pulak Arinah Aswad(pelajar form 6 jugak)...nasib baik dengan orang yang saya kenal..kalau cikgu ambil pelajar form 5 or form 4 sebagai pengantin perempuan...memang malu saya jawabnya..hehehhe....
Sebelum majlis bermula,kami perlu datang awal untuk buat full rehearsal dengan silat,muzik,dan acara lain...

segala pakaian pengantin disediakan oleh salah seorang guru..saya cuma perlu bawak kasut sahaja..nasib baik ada kasut ala2 pengantin tuh...pada mulanya saya macam tak berapa biasa sebab kena jalan tegap...senyum selalu sambil berangan macam betul2 nak kahwin...hehehe..takdalah...tu saja je..tetapi terima kasih jugak dekat cikgu sebab dalam ramai2 pelajar,cikgu sudi pilih saya...Alhamdulillah..at least dapat jugak sedikit pengalaman di usia muda ni bagaimana saat berada di atas pelamin...

bersama cikgu zetty(guru sv)

bersama risu(selaku pengacara majlis)

me and arina





saya memang tak pandai pakai samping...nasib baik adik2 koperasi pandai pakaikan...setiap pelajar yang ada kat situ mempunyai tugas masing2...Pertama,kami menerima rombongan sekolah daripada negeri Sabah..Yang Kedua,kami menerima rombongan sekolah drpd Penang...Tepat pukul 8 malam,rombongan mula sampai...



masa ni wajah saya ditutup dengan pengipas pengantin tuh utk suprised...saya tak pasti namanya...hehehe..


jadi setelah mereka tiba,paluan kompang mulai kedengaran mengikut langkah si pengantin..cewahh..ayat tak boleh tahan..hehheee..





setibanya saya di dalam tuh,para pesilat mulai langkah mereka...
Silat

Nasyid
Nyanyian merdu daripada Halimah and the geng
Zapin

Tarian Sabah




Akhir sekali kami bersama2 berhibur sambil Joger Lambak..saya pun kena menari sekali..hahhaaa..
Kumpulan Limah...Limah bersama emm2..hehehe

Kemunculan pertama limah dan kak arina selepas bebeapa bulan habis f6..rindu siot..^_^..thanks 4 coming


Majlis pada malam itu sungguh meriah...sebelum balik,cikgu bagi Nasi Ambang iaitu nasi makanan orang jawa..tq cikgu..
gambar kenangan bersama-sama pelajar2 drpd Sabah..

amboi2 risu..bukan main lagi eh??hehe...insyallah coming soon..hehehe

beberapa minggu selepas itu,rombongan kedua pula menyusul..kali ni dah tak berapa gubra sangat la sebab dah tahu nak masuk mana,nak buat apa..cuma yang bezanya kali ni tengahari...














sesi bergambar...


Time untuk makan..hahaha...

                               THE END

8 comments:

N_A said...

wah! xtvt yg menrik g2... huhuhu...
gaye bsnding, nmpk cam pengntin real jea... hehehhe..

muhammad danial said...

wah2 best dapat kawin olok2.hati2 nanti ilang lak seri masa kawin betul2.hihihi. adik, nanti kim salam kat cikgu zeti ngan cikgu inche marinah. k.

Syafie Naswip said...

n_a Alhamdulillah...hehhe.itulah..semuanya idea cikgu..dh rasa pulak feel2 berkahwin..nasib baik lok2 je..hheehe


muhammad:hehehe..alok2 je..btol2 blom bersedia lg...hehhee..okay insyallah..skolah situ ke dulu?//

[ h a f i z ] said...

haaaaa,,, time raya nanti sape nak pakai kan samping ? huhu

aima mazlan said...

wah..best gler ah..
dah lame xjoin event cmtu..hukhuk..
rindu kat sekolah ^___^

MIDA MIDOT said...

Kesian Kak Arinah jadi Janda .hehe :DD

Rafidah bt Sa'ari said...

wahh... bestla aktiviti ni. abg ayie, kawin tol2 t, jgn lupe invite k ;-)

muhammad danial said...

syafie naswip: aah,abg dulu bekas pelajar kat situ. cikgu berdua tu pernah mengajar abg. sorry lambat balas.