Saturday, October 1, 2011

CK MarrY!

Assalamualaikum...tempoh hari kami dijemput ke rumah Cikgu Inche Marinah...atau kami gelarkan dia Mama Marry..bukan biskut marry eh???..Mama marry ajar subjek PP...saya agak lemah subjek ni tp saya suka...tp walaubagaimanapun Cikgu SANGAT memahami dan sentiasa memberi motivasi yang menaikkan semangat...bukan menjatuhkan semangat...itu yg saya sayangkan dia sgt2..Cikgu yang mcm mak kami semua...

Rumah mama marry ni dekat area selayang..area2 MPM tu...saya tak tahu rumah dia sebab masa cikgu bg penerangan tntg landmark kwsn rumahnya saya tak hadir ke sekolah..nasib baik maman dengar tp dia pun bukannya hafal..dia kata dia tahu...hehe..tp yg adododo je..hahaha..sebenarnya ramai yg dijemput...tp yg hadir saya,pawie,windi dan maman..=_=''....hehehe


Kami pun meneruskan perjalanan dengan menaiki 3 motorsikal..saya dengan pawie..windi dan maman dengan motorsikal masing2..hehe..bila sampai kat2 area MPM..berpusing2 kami...sampai hujan lebat membasahi baju...nasib baik ada flat2 kat kawasan tuh..









Bila hujan dah teduh,kami pun gerak dan mencari sampai jumpa..kami berpandukan alamat yg diberi cikgu...akhirnya sampai jugak tp kami tengok semua rumah berkunci..pelik juga rasanya..kata open house mestilah terbukak semua pintu2nya..ni Close house..hehehe...lepas tuh kami nampak ada seorg auntie india sedang basuh belakang rumah...kami pun tumpang tanya.."Hello Auntie..Tumpang tanya..mana alamat ni"?...lepas tuh dia cakap"Ayoyo..ini alamat rumah saya la..tp bhgian dapur"..."u nak buat apa mahu cari dapur saya"??..dalam hati saya bila pulak satu rumah mempunyai dua alamat...pelik2...so kitorang kata"eh2 bukan2...ada tambah A kat depannya..kemudian dia cakap"Yalah,ini rumah la,Apa mau"?..so kitorg terus rasa lain mcm dan cakap" takpelah auntie..kami cari dulu eh?"....hehehe...rupanya rumah cikgu kat belakang rumah auntie india tuh je..padanlah...hehehee..sampai2 lepas makan semua..cikgu suruh kami bakar satay...Alamak..den ni dah lah tak pandai bab2 bakar2 ni...hehee..tp dgn yakin kata boleh..ku sangkakan mama marry main2..rupanya betol ma.hehehe...

Pengerusi SATAY..hehe

Ajk ANGKAT SATAY

Saat diberi arahan..hehee

AJK hidupkan arang...saya dan pawie bakar satay..kira pawie ada 2 jawatan...

proses2nya...pada mulanya pawie dengan yakinnya try bakar arang but tak boleh2 sampai satu jam...habis masa je..lepas tuh baru windi buat..sekali je..halussss je..hehehehe

Asap sudah mula!..hehe










yummmyyy!..pada mulanya satay kitorg hangus teruk sbb masin2 xde pengalaman.but yg 2nd time dh ok...sdp mata memandang..

sedia utk dimakan..

Baik punya Cilok...


Habis semua tuh..saya pergi rumah rafiq pulak..wajah maknya macam fatimah abu bakar..

1 comment:

Anonymous said...

mcm menarik je satay tu :) haha