Thursday, October 6, 2011

MIURA bunting..

Assalamualaikum..saya rasa si miura sedang bunting..memandangkan dia sering menyendiri...saya baca dalam google kalau hamster suka menyendiri itu tandanya dia sedang ..hmmmm2...hehehee...tp tak tahu la...saya try tengok dlm google...kalau jantan dia akan ada satu lubang but kalau betina akan ada 2 lubang..

tp saya tak check lagi hamster saya mcm mana but berdasarkan luaran nampak macam si narry mcm si jantan manakala si miura mcm si betina.kira silap terbagi nama la pulak..hehehehehehee...

takpelah nak buat mcm mana dah tersongsang..hehehee...

saya baca dalam google tuh,kalau hamster betina sedang bunting..mereka perlukan tempat yang agak gelap dan perlu diasingkan dengan hamster jantan...tp nak buat mcm mana si narry sangat degil...dengan suka memanjatnya..fuhh jangan dicakap..hehe...buat la mcm mana pun tetap akan sampai ke rumah yang menempatkan si Narry..hehee..agak2nya kena beli sangkar baru tok si narry ni..sabar ea..hehe..padanlah saya nampak si Miura ni mcm laih je...rupanya...Allahuallam la..kalau ada rezeki ada la tuh..ini cuma ikutkan kata hati dan berpandukan google..hehee...kalau betol..tak lama lagi saya dah jd pakcik saudara..hahahahaa.a.a.a..a.a....^_^..

takpelah setakat ni hamster2 ni baik2 aja..kalau ada perkembangan lain saya akan shared...thanks semua yang mengikuti..hehehe:)0

5 comments:

amy syifa said...

klu betol miura bunting,xlama lg mukhsin jadi atok la..atok hamster.. hehe.nnt msukkn gmbr baby hamster dlm blog tau..akak nak bgkn name. hehe..

p/s -asal dah lama xnmpak muhksin kat tv? apa drama terbaru? cite la sikit perkembangan c:

ceritagadismuarahati said...

HAHAHA suke abg if betuk tegok laaa time dia beranak byak gilaa keluar .. comel jaa .. :)

Syafie Naswip said...

amy:hahaha..baiklah...hehhee..t ape2 saya akan update..hahaa...atok??hehee..atok versi muda ok jerr..hahaha:)))

saya jrg keluar kt tv sbb dah smbung belajar kak..but kalo ada saya akan bgtw k:))hehehe


nabilah:hahaha....tula...abg tgok kat google bapak banyak:))hehhe

ceritagadismuarahati said...

tapi betul laa apa kta blogger . kena asing kn mereka . sebab takot bapk dia kacau .n itu tnda nya jeles sbb mk dia lyn karenah ank nyee . haha t abg tgok lahh sndiri . mmg comel n sweet gle . :)

Syafie Naswip said...

nabilah:insyallah t abg buat..tq adik:))